• يوم 20-07-2017 , س 23:56:12 pm
• أهلا, زائر. الرجاء الدخول أو التسجيل
المنتديات التعليمية

المحرر موضوع: الشهادة الدولية للحاسب والإنترنت Internet Crime Complaint Center (IC3)  (زيارة 1373 مرات)

0 الأعضاء و 1 ضيف يشاهدون هذا الموضوع.

غير متصل ezz-eldeen

  • المدير
  • عضو مميز
  • *****
  • مشاركة: 625
الشهادة الدولية للحاسب والإنترنت Internet Crime Complaint Center (IC3)

الشهادة الدولية للحاسب والإنترنت - IC3

يُعد برنامج الشهادة الدولية للحاسب والانترنت IC3 البرنامج المعتمد الأول عالمياً في مجال التدريب والاعتماد المستند إلى المعايير القياسية لقياس المهارات والمعرفة الأساسية في الكمبيوتر والانترنت. ولعل دلالة شهادة IC3 هي أنها تتأكد من أن حاملها يملك المعرفة والمهارات الأساسية المطلوبة للاستخدام الأساسي لمعدات الكمبيوتر، وبرمجياته، والشبكات، وكذلك الإنترنت.

الشهادة الدولية للحاسب والإنترنت هي منهج وبرنامج من شركة (سيرتيبورت Certiport) العالمية لقياس معرفة المستخدمين بأساسيات الحاسب والإنترنت.

هناك حاجة واضحة لمقياس يعترف به عالمياً لمنح من يمتلكون مهارات الحاسب والإنترنت الأساسية الشهادات المناسبة لهم.
شهادة IC3، هي البرنامج الوحيد الذي يعطي خطوطاً عريضة وتوجيهات محددة للمهارات والمعرفة المطلوبة ليصبح الفرد مستخدماً فعالاً ومنتجاً للحاسب والإنترنت.

شركة الخليج للتدريب والتعليم هي الوكيل المعتمد لاختبارات IC3 و MOS في السعودية.

شهادة IC3 تعادل دورة في استخدام الحاسب الآلي في الأعمال المكتبية مدتها ثلاثة أشهر معتمدة من المؤسسة العامة للتعليم الفني والتدريب المهني في السعودية.

ما الذي يميّز شهادة IC3؟

تقدم في أكثر من 60 دولة و 8 لغات منها اللغة العربية .

270 خبير من 19 دولة اشتركوا لتأسيس مقياس ثقافة الحاسب.

ثلاثة اختبارات فقط موزعة على ثلاثة مواضيع رئيسية.

أسئلة عملية تدمج أحدث تقنيات الاختبار الاحترافية من خلال مزيج من الأسئلة المعتمدة على المعرفة Knowledge–based و المهام المعتمدة على الأداء Performance–based.

الاختبارات موحدة وتعقد الكترونياً وفي أي مكان في العالم.

حساب النتيجة تلقائياً يعنى نتائج اختبار فورية و الحصول على نسخة رقمية من النتيجة في الحال بمجرد إكمال الاختبار.

اعتراف و دعم الجهات المصنعة و المنظمة للتقنية الدولية مثل CompTIA .

دعم الجهات المصنعة مثل مايكروسوفت يساهم في توفر أحدث الإصدارات في الاختبارات.

شهادة IC3 تساعد الفرد على أكمال طريقه إلى الشهادات الدولية (A+, MOS, MCSE, Cisco)...


The Internet Crime Complaint Center (IC3) was established as a partnership between the Federal Bureau of Investigation (FBI) and the National White Collar Crime Center (NW3C) to serve as a means to receive Internet related criminal complaints and to further research, develop, and refer the criminal complaints to federal, state, local, or international law enforcement and/or regulatory agencies for any investigation they deem to be appropriate. The IC3 was intended, and continues to emphasize, serving the broader law enforcement community to include federal, as well as state, local, and international agencies, which are combating Internet crime and, in many cases, participating in Cyber Crime Task Forces.

Since its inception, the IC3 has received complaints crossing the spectrum of cyber crime matters, to include online fraud in its many forms including Intellectual Property Rights (IPR) matters, Computer Intrusions (hacking), Economic Espionage (Theft of Trade Secrets), Online Extortion, International Money Laundering, Identity Theft, and a growing list of Internet facilitated crimes. Since June 2000, it has become increasingly evident that, regardless of the label placed on a cyber crime matter, the potential for it to overlap with another referred matter is substantial. Therefore, the IC3, formerly known as the Internet Fraud Complaint Center (Internet Fraud Complaint Center), was renamed in October 2003 to better reflect the broad character of such matters having an Internet, or cyber, nexus referred to the IC3, and to minimize the need for one to distinguish "Internet Fraud" from other potentially overlapping cyber crimes.
IC3 Mission Statement

IC3's mission is to serve as a vehicle to receive, develop, and refer criminal complaints regarding the rapidly expanding arena of cyber crime. The IC3 gives the victims of cyber crime a convenient and easy-to-use reporting mechanism that alerts authorities of suspected criminal or civil violations. For law enforcement and regulatory agencies at the federal, state, local, and international level, IC3 provides a central referral mechanism for complaints involving Internet related crimes.

Significant and supplemental to partnering with law enforcement and regulatory agencies, it will remain a priority objective of the IC3 to establish effective alliances with industry. Such alliances will enable the IC3 to leverage both intelligence and subject matter expert resources, pivotal in identifying and in crafting an aggressive, proactive approach to combating cyber crime.